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~22.10.18

하이즈(H1Z1) - 9월 8일 무기 조정 핫픽스

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안녕하세요. 꽤돼입니다.

어제 스팀에 하이즈 관련된 글이 하나 올라와있길래 봤는데요.

바로 무기 조정에 대한 핫픽스가 올라와있더라구요. 같이 한번 알아볼까 해서 가져와봤습니다.



스팀에 올라온 내용입니다. 사진이 안보이시는분들을 위해 적어둘게요.

보이시는분들은 아래로 내려가서 번역을 보시면 됩니다.


Today we’re releasing a hotfix to the Live Servers that features some weapons tuning. These changes are the result of careful analysis of all of the feedback and data we’ve been collecting since the Combat Update. Please let us know what you think and continue to send your feedback – it is very valuable and we are listening. Note – these changes require rolling server restarts to take effect. It may take up to one hour after the download is available on Steam before the changes are active. While this is occurring, some players may be disconnected from the Main Menu (this will not affect players in games). We will update this post when the process is complete.


AK-47 :

Decreased the minimum cone of fire while aiming down sights to 0.

Slightly increased the cone of fire bloom per shot.

Developers note : This means the first shot is now always accurate while standing (as it currently is while crouching on Live). To balance that out, holding down the trigger will result in slightly less accurate bullet spray. Short, controlled bursts are highly recommended!


M9 :

Slight increased the maximum ADS cone of fire.

Developers note : This makes it a bit less effective when spammed and brings it a bit more in line with the effectiveness of other pistols.


1911 :

Slightly decreased the min and max cone of fire.

Developers note : These changes make the 1911 more accurate and easier to control with the first shot and with subsequent shots.


Magnum :

Significantly decreased the maximum ADS cone of fire

Decreased the minimum ADS cone of fire to 0 (first shot accurate)

Damage has been decreased from 45 to 32

Headshot multiplier has been increased from 2.5x to 4.5x

Developers note : With the new values, the Magnum will be far more accurate (first shot while standing ADS will be pixel-perfect accuracy, and subsequent shots will experience less bloom). We want to make sure that accuracy is important and rewarded, so shot damage has been decreased while the headshot multiplier has been increased. With these changes, you can still land a kill with 2 shots (helmet + headshot) or 3 shots (helmet + 2 body shots), but it’ll now require 4 body shots to land a kill.






오늘은 몇몇 무기를 조정한 핫픽스가 준비되어있습니다. 이 변경사항들은 컴뱃 업데이트 이후 수집해오던 피드백과 데이터를 바탕으로 조정되었습니다. 여러분의 피드백은 가치있고 항상 귀기울여 듣고있으니 계속해서 생각을 알려주십시오.


무기 조정 :


AK-47 :

총을 쏘고 반동으로 생기는 조준점의 원뿔 모양 최소치가 감소했습니다.

총알 1발당 반동이 약간 증가했습니다.

개발자 메모 : 서 있는동안 첫번째 탄은 정확해야합니다. 밸런스를 맞추기 위하여, 계속해서 방아쇠를 당기면 약간 부정확하게 스프레이처럼 탄이 발사됩니다. 컨트롤이 필수입니다!


M9 :

총을 쏘고 반동으로 생기는 조준점의 원뽈 모양 최대치가 약간 증가했습니다.

개발자 메모 : 이 변화가 기존보다 그렇게 효과적이진 않지만, 다른 권총들보다는 효과적일 것입니다.


1911 :

총을 쏘고 반동으로 생기는 조준점의 원뿔 모양 최소치와 최대치가 감소했습니다.

개발자 메모 : 이 변경사항은 1911이 처음 탄을 쏘고 그 다음 탄이 보다 더 정확하고 더 쉽게 쏠 수 있도록 해줍니다.


Magnum :

총을 쏘고 반동으로 생기는 조준점의 원뿔 모양 최대치가 대폭 감소했습니다.

총을 쏘고 반동으로 생기는 조준점의 원뿔 모양 최소치가 감소했습니다.

피해량이 45에서 32로 감소했습니다.

헤드샷의 데미지는 2.5배에서 4.5배로 증가시켰습니다.

개발자 메모 : 매그넘은 보다 더 정확해질 것입니다(첫번째 탄은 매우 정확하지만, 그 다음 탄은 약간 부정확합니다.) 정확성이 중요시되야한다고 생각했고, 몸샷의 데미지는 감소시켰지만 헤드샷의 데미지는 증가시켰습니다. 이러한 변화로, 여러분은 2발(헬멧+헤드샷) 혹은 3발(헬멧+몸샷 2발) 혹은 몸샷 4발로도 죽일 수 있습니다.



이러한 내용으로 핫픽스가 올라왔습니다.


혹시나 하이즈에 관한 소식, 정보, 공략등을 보고 싶으신분들은 H1Z1 한국 커뮤니티에 가입하세요!


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그럼 이상 꽤돼였습니다.

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